vineri, 25 februarie 2011

COORDONATELE STRATEGIEI DE MARKETING

Strategia de marketing: reprezintă funcţia de legătură între obiective şi măsurile care                                                              trebuie să asigure realizarea obiectivelor. Aceasta constituie linia generală, orientarea pentru acţiune pe piaţă şi pe termen lung şi regulile pe care întreprinderea  îşi propune să le urmeze  în domeniul marketingului.
            Strategia de marketing urmăreşte ca, în concordanţă cu principiile prin politica de marketing, să fie creat un plan de ansamblu – numit plan strategic de marketing - pentru a coordona şi a face efective  orientarea şi eforturile de marketing pe termen lung în vederea atingerii obiectivelor pe piaţă.


 Ca activitate practică, ea se realizează în anumite condiţii de structură  şi mobilitate  ale resurselor şi capacităţilor  întreprinderii şi ale mediului, pe o perioadă determinată. De aceea, pentru  a fi corectă sub aspectul  conţinutului, strategia  trebuie să aibă în vedere  următoarele:
            Existenţa, caracteristicile şi structura mijloacelor  de care dispune întreprinderea în privinţa  factorilor de marketing.
            Strategia iniţială şi dezvoltării ulterioare  să se bazeze pe cunoaşterea factorilor de mediu, pe depistarea sensului şi intensităţii influenţei acestora.
            Modalităţile în care pot fi armonizate resursele şi capacităţile  întreprinderii cu forţele dinamice ale mediului pentru utilizarea  acestora din urmă ca factori de  potenţare a acţiunilor ei pe piaţă  sau de surmontare a unor restricţii de mediu  sau de limitele întreprinderii.
            I.1.2. Tactica de marketing: reprezintă acţiunile, căile  şi modalităţile concrete  de realizare a strategiei jucând rolul de instrument pentru realizarea şi detalierea acesteia.
           Prin tactică se combină elementele mixului de marketing şi acesta este utilizat efectiv în cadrul unor programe concrete, detaliate, cu activităţi pentru executarea cărora se alocă resursele financiare, materiale şi persoanele necesare.
          Relaţiile între politică, strategia şi tactica de marketing,  între cele trei concepte şi activităţi practice se stabilesc  relaţii dinamice , de strânsă  interdependenţă  şi condiţionare.
        I.1.3.  Politica de marketing stabileşte obiectivele şi principiile generale care orientează marketingul întreprinderii. Prin obiectivele sale, politica de marketing  orientează gândirea  şi acţiunea  strategică, precedându-le, iar prin intermediul regulilor şi principiilor sale directoare le  ghidează,  însoţindu-le şi filtrându-le în permanenţă, în acest mod, ea încadrează strategiile şi tacticile, regăsindu-le în acestea.
       Obiectivele, principiile  şi regulile stabilite de politica de marketing  sunt precizate  prin strategie, care fixează direcţia pe care trebuie să o urmeze întreprinderea  în domeniul marketingului. Direcţia este detaliată, la rândul său, prin acţiuni tactice care  sunt incluse într-un program de marketing ale cărui conţinut include activităţile concrete ce trebuie realizate în mod efectiv, resursele necesare pentru executarea lor, perioadele de timp, termenele şi persoanele responsabile. Pe de o parte, strategia condiţionează tacticile, pe de altă parte, pentru a satisface  cerinţele strategiei, pot fi puse la punct şi utilizate mai mai multe tactici, concretizate în programe diferite. Acest lucru este posibil şi datorită faptului că strategia este orientată şi pe perioade lungi de timp, pe când tactica este valabilă pe termen scurt, având caracter operativ. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu