vineri, 25 februarie 2011

PROCESUL STRATEGIEI DE MARKETING

Pentru ca întreprinderea să aibă o strategie de marketing care să sprijine  realizarea obiectivelor  sale generale, este necesară fundamentarea acesteia pas cu pas. Această succesiune de etape care formează procesul elaborării şi executării strategiilor de marketing trebuie să se bazeze pe următoarele  premise:
  • cunoaşterea clară şi amănunţită a scopului general şi final al întreprinderii şi a întregii sale activităţi;
  • cunoaşterea aprofundată a pieţelor sale actuale şi potenţiale ;
  • anticiparea modificărilor probabile ale obiectivelor şi resurselor  sale şi ale mediului extern.
 I.2.2. Etapele procesului strategic.
      Analiza situaţiei: urmăreşte  identificarea şi evaluarea  factorilor determinanţi. Plasaţi în mediul extern şi intern al firmei, factorii sunt analizaţi prin prisma modului în care pot sprijini sau restricţiona obiectivul urmărit de întreprindere.
1.       Stabilirea obiectivului (lor): are în vedere concordanţa cu intenţiile întreprinderii, cu resursele şi capacităţile sale şi, în acelaşi timp, cu situaţia actuală şi previzibilă a pieţei. Obiectivele pot fi atât cantitative (volume ale vânzărilor, cote de piaţă, profituri) cât şi calitative(crearea sau îmbunătăţirea imaginii).
  Orice obiectiv strategic trebuie să îndeplinească cerinţele  SMART:
         S = Simplu                                            A = Adecvat                          T = Tangibil
        M = Măsurabil                                       R = Reactualizare

2.      Formularea strategiei: aici este dezvoltat un plan  strategic în care sunt prevăzute direcţiile principale ce trebuie urmate.
3.      Implementarea strategiei: presupune atât detalierea prevederilor planului pe elementele mixului de marketing, cât şi realizarea măsurilor în cauză.
4.      Controlul şi feedback –ul. Controlul este decisiv pentru evaluarea corespunzătoare a rezultatelor. Controlul şi evaluările trebuie realizate cât mai prompt şi mai des pentru a preveni orice abatere de la prevederile strategiei.  În acelaşi  timp, controlul poate fi  determinat pentru planificarea  acţiunilor viitoare.  Controlul trebuie să fie însoţit de un proces de feed - baback cu ajutorul căruia să se obţină informaţii, idei şi păreri de la toţi cei implicaţi în procesul strategic. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu